2016. február 9., kedd

Szépségtrükkök, amik működtek, és amik nem


Sziasztok Szépségeim!
Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki időnként csodát ígérő trükköket próbál ki, hogy megoldást találjon valamilyen vélt vagy valós szépségproblémájára. Most megosztom veletek azokat, amelyek nekem beváltak, vagy épp ellenkezőleg.


Nem szedem különböző csoportokba, a teljesség igénye nélkül zúdítom rátok abban a sorrendben, ahogy eszembe jutnak.
1 - Olaj/vazelin szempillákra, szemöldökre, szájra, körömágyra: na ez egy olyan tipp, amit nem is értem, miért nem használtam annak előtte. Szerintem segít a szempilláknak és a szemöldöknek nőni, puhítják is azokat, és a szám és a körömágyam is sokkal jobb állapotban vannak tőle. Nekem a vazelin a leggyakrabban használt termékem erre a célra, de sokan szeretik az argánolajat vagy akár az olívaolajat is.
2 - 2 réteg szempillaspirál közé rakjunk babapúdert: fantasztikus volument ad a szempilláknak, kicsit ugyan merevek lesznek. De amiért nem használom: a lemosása egy rémálom. Annyira tartós lesz tőle a spirálozás, hogy alig lehet lehozni.
3 - hajvasalóval is lehet hullámokat csinálni: bezony! vannak különböző oktatóvideók is, és sok-sok technika, amikkel különböző hatást lehet elérni. Mivel általában havi egyszer jut időm, energiám és kedvem megcsinálni, ezért nem is akartam göndörítővasat venni, így sokkal kényelmesebb. Igényel gyakorlást, nekem sem megy még tökéletesen, de szeretem a hatását a hajamon.
4 - tojásfehérjés maszk mitesszerek ellen: szépen megköt, és filléres. csakhogy nem a mitesszerektől, hanem az orromon lévő kis pihéktől szabadított csak meg(igen fájdalmasan)
5 - fogkefe és hajlakk: ennek a lényege, hogy a copfból kimaradt szállingózó pihéket lesimítjuk egy tiszta, használatlan fogkefére fújt hajlakkal. Kicsit ugyan merevvé teszi a hajat, és nem is tart egész nap, de valóban megoldást jelent
6 - vazelin a parfüm alapjaként: plusz két órát hozzácsap még a leggyatrább tartósságú parfümömhöz is
7 - szempillaspirál megmentése kontaktlencsevízzel: csak pár használatot ad hozzá az a 3 csepp, de ha sürgős, eléggé fel tudja oldani a száraz festéket hogy használható legyen
8 - krémes szemhéjfesték(szemhéjalap) bázisnak a púderállagúak alá: új dimenziókat nyitott a szemsminkem terén! még nem találtam meg az igazi bázisom, ami 8-9 órán át tart, de nagyot lendített a technikámon
9 - rúzs, aztán ajakceruza: sokkal percízebben rajzolok így, tartósabb is tőle a sminkem
10 - kókuszolaj bőrre, sminkeltávolításhoz: működik, de sajnos az én bőrtípusomhoz nagyon nehéz, és néha-néha jól esik, de hozamosabb használattal elolajosítja a bőröm
11 - hajszárítás fejjel lefelé: nem szeretek hajat szárítani, inkább a levegőn szárítás híve vagyok, de ha már megragadom a hajszárítót, akkor biztosan így csinálom, mert ad egy kicsit dúsabb hatást
12 - rúzs fixálása púderrel, vékony papírzsepin át: tartóssá teszi a sminket, és a fehér púderek nem befolyásolják a felvitt színeket. megfelelő hidratálással nagyon kényelmes lehet egész nap
13 - hajlakkozott hajtű: amíg rövid volt a hajam, nem ismertem ezt a trükköt, most pedig, hogy annyira hosszú a hajam, hogy gyakorlatilag nem kell már, csak pár alkalmam volt tesztelni, de azok nagyon meggyőzőek voltak: mondjuk nagyon ragacsosak maradnak onnantól kezdve.. hát gyakorlatilag az örökkévalóságig
14 - kávés radír(kávézaccból) - arcra is, és testre is megteszi: mindig van itthon, mézzel vagy csak habzó arclemosóba szórva is teljesen jól működik, és én szeretem a durvább radírokat
15 - kártyás-kanalas pillafestés: komolyan mondom, többet maszatolok vele, mintha csak simán festeném ki a szempilláim... nope
16 - szempillaspirálfolt eltávolítása fülpiszkálóvalóval: miután megszáradt, egy apró mozdulattal el lehet távolítani, és még csak nem is kell újra felvinnem a komplett szemsminkem
17 - bizsukra áttetsző lakk/vazelin: életem első fülbevalója, ami már nem az volt, amit a kozmetikus belőtt, bizsu volt. kb 3 óra viselés után a fülcimpám bedagadt, vörös volt és fájt. szerencsére ez már nagyrészt elmúlt, néha azért még előjön. ezt megelőzendő a bizsukat lekenem áttetsző lakkal, ahol a fülemhez érne, ha mégis kihagytam, a vazelin segít rendbe rakni az érintett részt
18 - aloe vera arcra - néha-néha felbukkan a régi allergiám, de kis mennyiségben nagyon jót tesz a bőrnek
19 - citrom és almaecet arcápolásban: külön bejegyzés lesz belőle, de annyit elárulhatok, hogy vízzel hígítva nagyon jól végzik a dolgukat
20 - házi itatópapír: rétegenként szétszedett, apró részekre szabdalt papírzsepi kis dobozban, és BUMM: fillérekből megoldott cipelhető sminkmegmentő
21 - a hajat a végétől fésüljük: így egyáltalán nem csomós már a hajam
22 - ragasztószalag tusvonalhoz: a ragsztószalag nekem túl durva, de az emlékeztetőcetlik ugyan azon az elven működve nagyon jól szuperálnak
23 - babapúder száraz-samponként: alapvetően sem szereti a fejbőröm a száraz-samponokat, nincs ez másként a babapúderrel sem: kiszárad a fejbőröm és elkezd viszketni. inkább nem nyúlok ilyesmikhez
24 - gyertyaüvegek újrahasznosítása: pont szembe velem állnak büszkén az ecseteim, a mindennapi alapkellékeim, a szájceruzáim, a szemceruzáim és a körmös ecseteim külön-külön üvegekben
25 - ne pumpáld a szempillaspirált: inkább a tubus belső felén forgasd körbe, így kerül a festék a spirálra
26 - leütögetni az ecsetről a felesleges púdereket: szépen el lehet kerülni így a túl sok pirosítást, kontúrozást, szemhéjpúdert, és a lehulló festékdarabokat. mindössze az ecsetet, miután bemártottuk a festékbe, hozzá kell ütögetni kétszer a paletta széléhez/asztal széléhez/kézfejhez, majd felvinni az adott területre, és kész is
27 - fújj parfümöt hajkefére: tényleg illatossá teszi a hajat, de huzamos használattal kiszárítja a hajat, a benne lévő alkohol miatt
28 - fogkrém és fogkefe mitesszerek eltávolítására: éget, mint a pokol. nekem nagyon erős volt
29 - szempilla-göndörítés: először nyomva tartom a göndörítőt, majd elengedem és ismét megnyomom, majd megint és megint, végül pedig az összeszorított eszközt a szemhéjam felé fordítom - körülményesnek hangzik(valójában az is) de nagyon szép, ívelt, tartós pillákat eredményez egész napra
30 - a zsíros bőrűeknek is kell hidratálni: a bőröm textúrája változott meg azzal, hogy bevettem az arcápolásba, és rendszeresítettem ezt a lépést

Hirtelen ennyit tudtam nektek összeszedni, ha valami más eszembe is jutott, akkor az általában nagyon triviális volt. Lassan szedegetem össze, ha tanulok újat, vagy eszembe jut más is, és jövök a másodikkal, ha összejön még egyszer ennyi.

Nektek milyen trükkjeitek vannak a tarsolyaitokban, amivel bármilyen helyzetet meg tudtok menteni? Esetleg ezek között van? :)

6 megjegyzés:

  1. huh...agyvérzést kapok a szempillaspirál pumpálástól...agyvérzést!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tervezek egy térítő-hadjáratot már fejben, mert szinte mindenki így csinálja, és engem is nagyon zavar :D

      Törlés
  2. Mennyi tanács :) Én sem értem a szempillaspirál-pumpálást, minek, hiszem úgyis benne van a tubusban a spirál :)
    Vazelint én cipőre kenek.
    Jók a megjegyzések :)
    Én is szenvedek a hajcsatok kiesésétől, 2 óra alatt bármilyen csatot elhagyok a hajamból. Na de lefújni? Akkor annak annyi, mosogatja a halál le a lakkot. Alkalomra meg úgyis a frizurát fújjuk le.
    Az természetes, hogy kell hidratálni a zsíros bőrt is, ennek ellenére nyáron én csak éjjelre használok krémet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cipőre kenni... Hm erről még nem is hallottam, ki fogom próbálni!
      Én amúgy sem szeretem a hajlakkot, ha lehet, mellőzöm...
      De hát mire rájöttem, hogy ez jó nekem! Meg persze youtube is sokat segített :D

      Törlés
  3. A vazelin nem csinál semmit, csak egy réteget képez. Csak olajat használj, azt én is szeretem, főleg a kókuszt és a mandulát. Lehet önmagukban bőr- vagy hajápolónak használni, vagy arckrémbe, testápolóba keverni. Sőt, én szoktam néha egy keveset a fürdővízbe is tenni.

    És igen, minden bőrtípusnak szüksége van a hidratálásra, csupán a megfelelő terméket kell hozzá megtalálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mandulaolajat még nem próbáltam, meg fogom nézni, köszi :)

      Törlés