2016. november 8., kedd

Füstös szem Bogi-módra

Sziasztok Szépségeim!
Mivel a környezetem sokszor kér, hogy tanítsam meg őket a füstös szemekre, amiket főleg bulikban szoktam viselni, gondoltam megosztom Veletek is, hátha valakinél hasznos lesz.
Először is kezdem a szükséges eszközökkel:
- Szemhéjpúderek - én a matt, sötét színeket szeretem, de meg lehet csinálni színes, csillámos, világos színekkel is, ez egyéni preferencia és fantázia kérdése
- Ecsetek: én legalább 2 különböző tömöttségű satírozó ecsetet szoktam használni és egy tömött, lapos ecsetet vagy szivacsos applikátort
- Szemhéjpúder bázis és arcpúder - az alap a jó bázis, hogy könnyen tudjunk satírozni, illetve hogy egész nap/este fent maradjon a művünk
- Szemceruzák/szemhéjtus - én néha ki is hagyom ezt a lépést, színtől, hatástól és a hangulatomtól függ
- Szempillaspirál - csak a megkoronázás miatt
A szemhéjpúderek mind Sleek palettákból vannak, ezek
Sleek Ulta Mattes V1 Brights( bal felső) - Strike (narancs)
Sleek Force of Nature (jobb felső) - Whirlwind(meleg tónusú középbarna)
Sleek Oh so special(alsó) - Bow(krém); The mail(meleg világosbarna); Boxed(meleg sötétbarna); Noir(fekete)
Kezdjük is a tutorialt:
- Először A Paese alapot eloszlatom a szemhéjamon, és feljebb is viszem, ameddig ki tudom nyújtani, bár a szemöldökcsontomig nem szoktam eljutni.
- Az arcpúdert viszem fel utána, hogy egy selymes, poros felületet kapjak. Ennek a célja az, hogy könnyebben tudjam elsatírozni a rá kerülő púdereket, mert ha a ragacsos alapra viszem fel, foltos lesz, főleg a fekete, és kevesebb éles vonal marad, mert poron port könnyebb eldolgozni, mint ragacsos felületen bármilyen port.
- Azután fogom a kevésbé sűrű ecsetet, és a mélyítő vonalban illetve a szemem alatt eldolgozom a Whirlwind-et. Ennek a célja, hogy a bőrszínemhez legközelebb álló színt viszem legfölülre, a későbbi sötétebb púdereket ebbe dolgozom bele, így lesz szép az átmenet.
- A következő lépés az egyel sötétebb barna(The mail), amit már csak a mélyítő vonalba viszem fel, csak akkor kerül picit feljebb, hogyha eldolgozáskor feljebb is kell satíroznom. Ez adja meg a szem mélységét.
- Most úgy döntöttem, hogy egy kis narancsot felviszek ugyan oda(Strike), hogy egy kis csavart vigyek a dolgokba. Ezért is választottam meleg tónusú barnákat, hogy illeszkedjenek a narancshoz. Ehhez a sűrűbb satírozó ecsetet használom, ha maradt feldolgozatlan rész, akkor az előbb használt ecsettel átmegyek a széleken.
- És jön a legnehezebb rész: a fekete. Nagyon nehéz kezelni, ezért is szoktam a szemhéjamat végére hagyni, mert ezzel a színnel van a legtöbb munka. Midig csak keveset veszek fel a lapos ecsetre vagy applikátorra, mert ha túl sokat veszek fel, esélyes, hogy nem tudom szépen elsatírozni, és jön a pandamaci-kinézet. A szem közepén kezdem, mivel ott nem kell satírozni, csak kijjebb. Egyre kijjebb viszem fel, és ha esetleg pótolnom kell festéket, mindig újra és újra bentről haladok kifelé. Ha például kevés van a mélyítővonalnál, nem direkt oda viszem, mert akkor a sok festék satírozásakor túlságosan sok port kellene eldolgoznom, a végeredmény pedig panda lenne. A maradék festéket, ami az ecseten van, az szemem alsó részén dolgozom el.
- Ha elégedett vagyok az eredménnyel, akkor bevetem a legsötétebb barnát(Boxed), amivel áthidalom a világosabb barnák, a narancs és a fekete közötti rést. Nem túl sötét, hogy fekete-szintű satírozási ügyesség kelljen hozzá, de elég világos, hogy az átmenetet szépen kiegészítse. Ezzel a szemem alatt is átmegyek, hogy eldolgozzam az oda felvitt feketét.
- A végső igazítások előtti lépés, hogy a legelőször használt ecsettel utoljára átmegyek minden szélen, hogy biztos ne maradjon eldolgozatlan rész. Ezen a ponton szoktam vagy a szemhéjtust vagy a szempillák fölé szánt ceruzát felvinni, de most ezt a lépést kihagytam.
- A következő a belső szemzug és a szemöldökcsont világosítása. Én most egy matt krémszínt használtam(Bow), mert nagyon intenzív így is, csillámmal szerintem eltúloztam volna az egészet.
- Általában nem szokott ez kevés lenni, de most úgy éreztem, hogy kell még egy fokkal világosítanom, ezért egy matt finisű ceruzát is felvittem a tetejére, majd ujjal eldolgoztam. Ha kell, erre még egy réteg port is fel lehet vinni, de nem éreztem szükségét.
- Végső simításokként spiráloztam, és a vízvonalaimon alul és felül kihúztam a szemem ceruzával, és utólag felvittem egy kis szemöldökzselét is.
És íme az eredmény:
Néhány tipp még:
- Ha az alapozás előtt akarjátok megcsinálni, mert biztos, hogy valamennyi szemfesték lehullik, akkor csináljátok abban a sorrendben, csak akkor a szemetek alatti részt az alapozás utánra hagyjátok. Én személy szerint alapozás után szoktam, mert a széleken sokkal nehezebb eldolgozni az alapozót, mint egy zsepit a szemem alá rakni amikor felviszem a púdereket.
- Ehhez kapcsolódik, hogy az ecseteket, miután felvettük a festéket, le kell ütögetni a felesleget. Én 2 módon szoktam: vagy az asztal széléhez koppintom az ecset nyelét finoman, vagy egy szabad ujjammal koppintok az ecseten ugyan oda - ennek csupán annyi a célja, hogy a felesleges, amúgy is lepotyogó festék még felvitel előtt lehulljon mondjuk a padlószőnyegre (hát inkább, mint az arcomra!)
- Különböző szemformákhoz különbözőféleképpen kell felvinni, én közelülő mandulaszemekkel rendelkezem, ehhez csináltam a sminket is. Segítség lehet a Smashbox videója, ahonnan én is sokat tanultam!

Ti szoktatok füstös szemeket készíteni? Ha igen, hogy? :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése