2016. november 11., péntek

Hosszú körmök

Sziasztok Szépségeim!
Szeretném veletek megosztani a tippjeimet körömnövesztés-ügyben, hátha találtok benne valami újat.
Először is: sajnos a genetikának ebben (is) nagyon fontos szerepe van: szerencsére nekem ebből a szempontból jó a génállományom, ugyanis nem eszem kimondottan jól, mivel az utóbbi időben elég sok betegséggel diagnosztizáltak(egyik sem volt az igazi), ezért folyamatosan kihagytam ételeket, és egyik kihagyása(először szénhidrát, majd hús, végül laktóz) sem járt a körmeim/hajam/bőröm változásával. Másnak lehet, hogy a megfelelő étrend teszi helyre ezen dolgait, de én nem tartozom közéjük.
Viszont megfigyeltem pár dolgot, illetve kipróbáltam párat, amit megosztok veletek is:
A köröm és a köröm körülötti bőr  ápolása nagyon fontos! Lehet, hogy van, akinek sima kézkrémmel is elég, de mivel én minden nap átfestem, nekem már olajjal kell ápolnom, hogy ne száradjon ki. Az egyik most a Diamond Nails kókuszos körömolaja, de a sima argán olaj/olíva olaj is teljesen bevált. A mandula olajról és a jojoba olajról is sok jót hallottam, azokat is kipróbálom, ha lehetőségem lesz rá.
A köröm körülötti elhalt bőr eltávolítása nem csak esztétikailag kell, de megelőzi az oldalt kibukkanó hangnails-eket (ne haragudjatok, nem találtam magyar megfelelőt), amit kivágnánk, rosszabb esetben kiharapnánk/kipiszkálnánk. Sokkal jobb a körömnek, ha felpuhítjuk, feltoljuk, és csak végső esetben vágjuk ki bőrvágó ollóval. És így több helyünk marad kifejteni a körmünket, illetve a körömre húzódó bőrre ha rálakkozunk, az gyorsan lepattog, ezt így meg is tudjuk előzni.
A következő kép csak a kézkrém miatt fontos: ez a kedvencem a kezemre, nagyon szuperül hidratál.
Az alaplakk  is nagyon fontos. Mint egy régebbi posztomban írtam, a Rimmel-esek a kedvenceim, már majdnem mindet kipróbáltam, és nagyon megszerettem őket. Ezzel kapcsolatban még azt is megosztom, hogy az utóbbi időben nem mentem fürdeni anélkül, hogy ne lett volna valamilyen lakk a körmömön. Általában még az újra festés előtt megejtem, és fürdés után szedem le, és utána alkotok ismét. Nem tudom a tudományos hátterét, de tényleg hosszabbra is megnő a körmöm így, nem mintha amúgy töredezős lenne, de segít. Azonban nem érdemes friss lakkozás után fürdeni(mármint miután megszáradt teljesen úgy értem), mert a manikűr élettartamát igencsak lecsökkenti.
Nyilván a fedőlakk is fontos. Simply Nail Logical Christinje mondja, hogy a túl keményre száradó alap- és fedőlakkoktól túl kemény lesz a köröm, és könnyebben törnek, ami szerintem szintén igaz, ezért keresek lágyabbat, ruganyosabbakat. Az Essence BTGN(a régi) és a számomra új Master Nails fedőlakk erre bevált.
A formázást illetően nem azért választom a lekerekített kockát, mert ez a kevésbé sérülékeny, hanem mert ez jobban illik hozzám. A mandula tényleg biztonságosabb ebből a szempontból, csak  azt nem szeretem magamon.
A megfelelő lemosó is fontos, mert ha mást használok, akkor lemezesen törnek, nekem az isana vált be, de nyilván mindenki mást használ.
HA minden kötél szakad, és vazelinnal ápolom a bőröm, mert szuperül hidratál és rendbehozza szárazságot.
Nem szoktam "szellőztetni" a körmöm, felesleges, anélkül is ennyire hosszúra nő.
A körmöm eléggé el szokott színeződni a lakkoktól, de nem kezelem semmivel, mert a fent említett youtuberrel értek egyet.

Azt hiszem, ennyi :D Ti hogy ápoljátok a körmötöket, hogy hosszú legyen? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése